Moravské Blogování

Aneb "osoba hlásící se k moravské národnosti" bloguje.

"Radikální Morava" a eště k 20 výročí...

Není obnova moravské samosprávy logické pokračování napravení komunistických křivd?

A proč kradou čeští náckové naše nápady?

Tak este neco k vyroci 20 let od padu komunismu na Moravě a v Čechách.
Zaujala me reportaz o akci recyklovane partaje top nula devet v Brně, kde nalehali na lidi aby nezapomeli na totalitu a diktaturu. Nechal jsem jim tam pod videem vzkaz, jsem trochu prekvapen ze tam stale je, a ze zatim jen jeden palec dolu, ha ha, no mozna me vylepsite prumer...kopii stejneho komentu jsem dal i k nim na profil, kde to take stale je.

http://www.youtube.com/watch?v=qs0NJDLyXoU

Odpoved jsem ale zatim nedostal a ani necekam...na to jsme se uz ptali x-krat a asi jeste nejakou chvili budeme. Nevim, ale je to zajimave, ne? Stale odrhuji ty stejne kecy o tom jak vsechno bylo hrozne a jak nesmime zapominat AZ na ono zruseni moravske samospravy, pozvolne mazani moravskeho naroda a jeho historie z pameti a cilena ekonomicka diskriminace a okradani moravske zeme...na to se zapominat nejen muze ale musi se i pritvrdit a dokoncit praci jez zapocali Stalinisti v 50 letech. Trochu jsme se na toto tema bavili pod poslednim clankem...

No a potom jsem si nemohl nevsimnout , pres oficial web Moravanu na   http://www.moravane.cz/    demonstrace ultrapravicaku v Praze, kde mavali moravskou vlajkou a napisem, no vsak se podivejte, mam to schovane u sebe ve fotogalerii coby suvenyr ;-)

http://s146.photobucket.com/albums/r274/moravan/


Tak Morava narodne, socialne a radikalne, co? Ale ne svobodne..?!? Tak to to potom neni radikalni, a ja bych mel neco vedet o tom co to znamena byt "moravskym radikalem", vsak ja s tim prisel coby prvni.     Ja vedel ze jsem si to mel nechat zaregistrovat coby patent ( Mik, J.J.D & spol. by to samozrejme mohli uzivat volne dale
Nekdy se ale vazne divim kdo vsechno cte muj blog,  dalsi pro-moravske weby a sleduje nase videa a pak nase napady rozebira dale.
DS rozhodne neni organizace kde by nekdo kdo ma Moravu rad nasel uplatneni a tak jsem rad ze se od teto provokace (nic jineho to snad ani nemohlo byt) strana Moravane distancovala. Ruzne spoluprace s krajni pravici uz zkousela v minulosti MDS a nejak to nasemu hnuti nepomohlo, mozna spise naopak...
Na druhou stranu postup jaky nedavno zvolila Moravska Narodni Obec kdy nekolika zajemcum z "Delnicke Mladeze" udelali maly kurz moravske historie je vynikajici napad, mozna si i nekdo ze zucastnenych uvedomi ze CR neni jen "jeden narod" a zameri svoji energii tam kde to muze neco zmenit...
Nakonec to je ten nejlepsi postup k porazeni vudcu nejen krajni pravice a levice ale i organizaci jako top09 apod. – proste lidem otevrit oci. Ja myslim ze slusni lidi se daji najit vsude, jen kdyby pro ne nebyla jejich politicka ideologie vice dulezitejsi nez jejich rodna zeme...

moravak | 1.12.2009, 0:52:00 | trvalý odkaz | Novější | Starší
Linkuj si ! asdf.sk

Komentáře (32)

Tip: Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
avatar
32 Re: 25 a ostatní
J.J.D | 10.12.2009, 11:26:36
pane Juro neodporuji si ( pořádně si to přečtěte) a popravdě lídrem moravské politiky jste Vy a nepřísluší mi Vám radit ( nejsem členem PSM).Postavení Moravy a problémy se státností nevnímám zjednodušeně jak se někdy prezentují.Jsem pro samostatnost a musím upozornit,že vytvářet státnost není zdaleka jednoduchou záležitostí a nehodí se příliš k debatě na DF.
A) ROZPOČET - při současném rozpočtu je ek. růst 0,5 %.Pokud budeme chtít udržet alespoň nějaký růst nevytvoříme ani vyrovnaný rozpočet.Může se to řešit navýšením daní,což pro začínající stát není ideální stav.Bohužel budeme nástupnickým státem ČR včetně dluhů a závazků.Zelená louka se nekoná !
B) SVOBODNÉ VOLBY - mor.hnutí mi tak trochu připomíná disend nebo OF.Něco chceme ,většinou se dohodneme a to co nás rozděluje potlačíme v zájmu věci samotné.Současná politika je složena ze dvou silných pol.obchodních stran které si rozdělují zakázky a tím i peníze.Za tyto peníze jsou financovány kampaně.To se přenese i do mor.parlamentu nechceme to ,ale nemůžeme tomu zabránit.Ideály půjdou stranou,zvítězí ten ,kdo v kampani dokáže přesvědčit voliče.Nemusím Vás zdůrazňovat,že když jde o peníze tak se silné strany dohodnou.Není důležité se do parlamentu dostat ,ale udržet se tam ( chyba mor.politiky 90 let).
C) ČEŠI- nebo chcete-li čechisti jsou větší problém než si mnozí chtějí připustit.Pokud jste někdy zasedl k jednacímu stolu,tak jste musel rychle zjistit,že jejich zájem není zájem o Moravu
Zkušenosti Slovenska při dělení ČSFR jsou varováním a nebylo to pouze v osobě VK.
avatar
31 Oslavy Štramberka - NJ deník
JK | 07.12.2009, 12:29:33
avatar
30 POZVÁNKA MNO
Laďa | WWW | 07.12.2009, 08:10:41
Pravidelné setkání členů Moravské národní obce a příznivců moravského hnutí se uskuteční ve čtvrtek 10.12.2009 v salonku restaurace "Horácká krčma", ulice Na lukách 7, Brno-Židenice.

program:
- Aktuality, informace pro nově příchozí, dotazy na SR MNO (cca 18.00 až 18.45)
- Beseda: "Čeho jsme dosáhli letos a jak postupovat v budoucnu." (cca 18.45 až 20.00)"
- Volná diskuze na různá témata. (cca od 20.00)

Facebook MNO:
http://www.facebook.com...890634958
avatar
29
Moravský Radikál | Mail | WWW | 07.12.2009, 04:46:52
Ojin, diky za report Štramberka! Zni to jako uspech a dobra osveta...to s tou spanelskou vlajkou me vzdycky dostane-lidi maji prehled o vlajkach ze sveta ale svoju neznaji, idkyz je to hlavne depresivni kdyz se zamyslime ze existence nasi vlajky je vylozene zatajovana coby soucast cilene likvidace cehokoliv co by melo co do cineni s moravskym narodem :-/
No nic, dik za aktivitu v terenu!!
Spravce :)
avatar
28
jjmasek | Mail | 06.12.2009, 16:31:37
avatar
27 Stručně ze Štramberku
Ojin | WWW | 06.12.2009, 11:12:43
Bylo nás tam sice jenom 7 s vlajkama, ale šli jsme v tom historickém průvodu, skoro na začátku - ten co to tam organizoval, tak nás viděl, jak tam postáváme na startu, tak nám řekl: "Vy s vlajkama půjdete tady ve předu":) a ohlasy byly pozitivní, lidi se ptali, co je to za vlajku, někteří věděli, někteří mysleli, že je to špaňalská. Kdyby tam nebyla ta akce, tak by to bylo asi dost na nic, protože to by z nás lidi měli akorát smích, ale takhle to brali jako součást toho průvodu a působilo to myslím dobře.
avatar
26 Komentáře ...
Moravský Radikál | Mail | WWW | 05.12.2009, 18:31:07
Ikdyz souhlasim s J.J.D v tom ze ne vsichni urednici jsou problem - ti v nizsich pozicich budou potreba ale mozna mel Jura na mysli ruzne pribuzne, milenky apod. kterym vytvareji soucasni gauneri ruzne velmy slusne placene pozice kde stejne nic poradneho nedeleaji...
A Cesi na Morave vzdy budou, ano, ale nemyslim ze to nutne musi znamenat pro Moravu nejaky problem. Na Morave jsou vsichni lidi vicemene na stejne lodi...
Ale zastanu se predsedy: nemyslim ze v komentu c 22 sliboval neco nerealneho (az mozna na ten prebytkovy rozpocet ;-), ale ty veci ktere zminuje - "vojenské mise v zahraničí, nesmyslná vojenská technika jako grippeny ad., brutálně předražené dálnice stavěné zejména v Čechách, populistické porcování medvěda ad." - jsou jednak realne a neco pod co by se podepsalo minimalne 80% lidi. A k tomu se da jeste dodat vyuziti clenstvi v EU na plny potencial, zachazet s korupci tak jak v zap. Evrope a ne coby normal soucasti ekonomiky jak vcil a tim do zeme prinest investice ze sveta (a ne jen na stavbu montaznich hal :-/ podporit "zelena" pracovni mista atd atd.
To si myslim nejsou nejaka populisticka hesla...
Zatim
:-)
avatar
25 re 23
Jura | Mail | 05.12.2009, 17:56:48
Těžko diskutovat, když si sám odporujete. Na jedné straně píšete, že slibů bylo dosti, na druhé, že vlastně nelze nic dělat, a završíte to tím, že musíme nabídnout víc. Tak si teda nechám poradit, prosím, napište, jak na to :)
avatar
24
Kenny | 05.12.2009, 15:42:36
Přesně tak J.J.D. Souhlasím s Vámi...
avatar
23 Re 20 , 22
J.J.D | 05.12.2009, 12:11:36
ad 22)nechte idealy stranou, ekonomická čísla hovoří jasně přebytkový rozpočet na Moravě neseskládáte ani omylem.Odbourání obrovské úřednické pyramidy - vytvoříte další nezaměstnané a ti rozhodně pro rozdělení nebudou. My budeme dělat instituce na zelené louce - nebudete, voliči budou chtít svobodné volby a v nich budou volit strany jako KSČ,ODS,SOC-DEM,KDU,ZEL,MOR atd. Parlament bude daleko pestřejší a VY budete dělat ústupky.Je tomu tak v každé parlamentní demokracii Morava není vyjímkou a není zemským rájem na pohled! Rozpočet ČR krvácí především na sociálních výdajích a zdravotnictví.Pokud je lidem seberete tak se v parlamentu dlouho neohřejete.Lidé se ideálů o samostatnosti nenají a chtějí žít lépe.Morava jim musí nabídnout daleko víc než neuskutečnitelné sliby.Těch se jim dostalo od ČESKA dostatek.
ad 20) jiný formulář nebude - je to fáma. Češi na Moravě jsou reálný problém s formulářem nebo bez něj!
avatar
22 re 18 a 16
Jura | Mail | 04.12.2009, 21:34:08
ad 18 - nemyslím si, že jakmile se Morava osamostatní, rozpočtově padne do červených čísel. Pokud by to bylo na mně, ořezal bych rozpočet tak, že by byl nejen vyrovnaný, ale přebytkový. Umožní to jednak odbourání obrovské úřednické pyramidy (jelikož my budeme instituce dělat na zelené louce, zatímco zbytnělé staré stkruktury odkážeme čížkům), a jednak všemožných nesmyslů, na kterých krvácí rozpočet ČR (vojenské mise v zahraničí, nesmyslná vojenská technika jako grippeny ad., brutálně předražené dálnice stavěné zejména v Čechách, populistické porcování medvěda ad.). V podstatě, přátelé, kdyby byla vůle, on by byl přebytkový i rozpočet ČR. Co teprve náš rozpočet bez toho jejich bordela.

ad 16 - videa udělat můžeme, respektive s tím počítáme. V té první vlně jsme ale vystřelili odpovědi na všechny možné dlouho hromaděné otázky, a momentálně se zdá, i podle diskusí, že se ta "ideologie" teprve vstřebává... takže na další vlnu by to chtělo nějaké další otázky, na kterých by šla postavit dramaturgie. Možno posílat na georgios@seznam.cz
avatar
21 re : 20
moravskyvlastenec | 04.12.2009, 21:30:10
no , to se možná proslýchá , ale bohužel to není pravda ....
avatar
20 reálný problém?
jjmasek | Mail | 04.12.2009, 18:07:06
...2,5 miliónů obyvatel Moravy, které se hlásí k české národnosti - řekl bych, že je to údaj převzatý ze statistik posledního sčítání lidu...
Proslýchá se, že výsledky zmíněného sčítání byly zatížené metodickými chybami a proto budou pro sčítání lidu v roce 2011 odlišné formuláře pro oblast Čech a Moravy. Na moravském formuláři budou předtištěny tyto možnosti: národnost - moravská, polská, německá, slovenská, maďarská a jiná (nutno vypsat slovem) a mateřský jazyk - moravský, polský, německý, slovenský, maďarský a jiný (nutno vypsat slovem), přičemž ten, kdo zaškrtne mateřský jazym moravský, bude automaticky považován za Moravana i když se přihlásí k jiné národnosti. Těším se na výsledky.
avatar
19 INFO ZE SVĚTA
J.J.D | 04.12.2009, 14:04:08
1) moravská vína dostala ocenění na mezinárodní soutěži TERRAVINO v Izraeli. 45 vzorků moravských vín - 4 velké zlaté medaile, 3 zlaté a 5 stříbrných medailí.Do soutěže bylo přihlášeno 550 vzorků vín ze 30 zemí světa.

2)město Brno získalo z fondů EU 1,5 mild. na vědecké projekty.O peníze se žádalo přímo nikoliv přes Prahu.
avatar
18 HL.MĚSTO MORAVY BRNO
J.J.D | 04.12.2009, 13:51:42
Dovolím si trochu jiný pohled.Brno bude hl.městem poředevším z ekonomických důvodů.Na přesun a experimenty nebudou peníze.Při rozdělení nás Češi maximálně oškubou a Morava bude mít velké problémy sestavit " slušný" rozpočet.Nebude prostor pro zbytečné navyšování výdajové stránky ,především proto,že mor.průmysl není v dobré kondici.Potichu vyneseme ústavní soudce , do MORAVSKÉ ZEMSKÉ SNĚMOVNY v Brně vrátíme lavice a začneme úřadovat.Tomu,že Češi nechtěli rodělení federace nikdo nevěří.Sledoval jsem pořad na STV ,kde Slováci předložili důkazy jaké nehorázné požadavky pro společnou federaci jim nabídl VK.Morava má a v budoucnu bude mít ještě jeden reálný problém,na Moravě zůstane cca 2,5 mil obyvatelstva hlásící se k české národnosti a jejich zájmy mohou být jiné než demokratická občanská ek. prosperující MORAVSKÁ REPUBLIKA.
O vyrovnaném rozpočtu si v prvních letech samostatnosti můžeme nechat jenom zdát,to je fakt to je realita,nemusím připomínat že češi dělají vše aby bylo ještě hůř.Naprosto souhlasím s p. Pavlem.Pokud nějaká osobnost sjednotí rozhádaná mor.Města sen o samostatnosti se rychle stane skutečností.
avatar
17
Laďa | WWW | 04.12.2009, 07:33:32
Se Sovětským svazem na věčné časy - a s ČESKEM taky.
avatar
16 Debata...
Moravský Radikál | Mail | WWW | 04.12.2009, 04:35:23
Juro, jasan, vsici dobre vime proc cechisti vytahuji tato temata - protoze namaji normal argumenty jak s nama debatovat tak vyrabeji problemy ktere tu nejsou...namisto odpovedi na normalni otazky, nejen pod videi vladnich stran, ze :-/ Sam o tom mluvis v jednom z tech videii co je na http://www.youtube.com...moravanecz
Mimochodem, nebudou nejaka nova videa? ;-)
A diky Pavlovi za koment c.11, pekne napsane, dobra prace :)
A k uplne prvnimu komentu; ano ano, a nejen extremni pravice. Prekrucuji fakta a jenom zneuzivaji veci ke svym ucelum ktere nakonec nejsou k dobru nikomu a neresi nic...
Zatim
Spravce :)
avatar
15
jjmasek | Mail | 03.12.2009, 19:32:56
Českoni jsou proti rozbití Česka, ale Česko se už dlouho nemůže udržet. Z trosek povstane Morava. A Čechy???
avatar
14 Češi byli proti rozbití federace......
JK | 03.12.2009, 18:21:35
avatar
13 Hlavní město je Brno
Jura | Mail | 03.12.2009, 17:52:26
Přátelé, co je cajzlům a čechistům po tom, kde bude hlavní město Moravy? Ať se starají o své, beztak tuto "otázku" vytahují jen za účelem otravování a rozeštvávání.
Ona to otázka stejně není. Hlavním městem Moravy od Třicetileté války bylo, je a bude Brno. Tečka.
Co se týče uspořádání, tak prosazujeme takovou míru samosprávy, že žádný centralizmus prostě nevznikne. Samospráva je totiž o penězích. Momentálně žádná neexistuje, ani krajská, ani obecní. Čili až zavedeme náš model, o hlavní město v podstatě prostý obyvatel ve svém praktickém životě ani nezavadí. Všecko si vyřídí na svém obecním úřadě, maximálně v okresním městě.
avatar
12 Debata atp.
Moravský Radikál | Mail | WWW | 03.12.2009, 02:56:25
Za 2 dny 11 komentu...parada :) A dik za 5 palcu nahoru (resp. min. 6 pac jsem zacinal od -1 ;-) pod videem top09.
Dik za pozvanku na Štramberk, at vam vyjde pocasi a prijede opet vice lidi nez loni!
A dikec Slotronovi za to ze se rozepsal o Bratislave/Prešpurku. K tomu co pise G. Svoboda; oni nekteri lidi kecaji uz vcil - napr. ze moravske hnuti je hlavne z Brna, coz neni prilis pravda, viz mapky na www.dalsimoravak.bloguje.cz
Podle me nejlepsi reseni by bylo Brno coby prozatimni hl. mesto a behem nekolika let vytvorit zbrusu nove centrum, v okoli dnesnich mest Olomouc & Prostejov. Uprostred zeme, historicke hlavni mesto, kulturni & nabozenske centrum, uz ted je tam male letiste, dalnice...neco jako "Mesto Morava-Moravia City", ten napad tady uz pred lety nekdo napsal...Brno by stale bylo ekonomcike centrum Moravy, nejvetsi mesto atp. Neco jako Washington DC & New York City ;-) Mimochodem, prvnim hlavnim mestem USA byla Philadelphia, WDC byl postaven na zelene louce az pozdeji...
Tak zatim
Spravce
avatar
11 Demagog G. Svobda
Pavel | Mail | 02.12.2009, 23:34:57
pane Svobodo, víte já se jen usmívám nad Vaší úvahou. Slovensko je mnohem geograficky rozsáhlejší a členitější území. Navíc nejvýchodnější oblast Slovenska a vůbec celý širší region, tj. Zakarpatská Ukrajina, Halič a severovýchod Maďarska, to jsou regiony, které jsou vzdáleny od metropolitních oblastí a jsou tedy od významných státních center jaksi hodně stranou a v minulosti na výrazné geopolitické změny vždy spíše doplácely. A tak zdejší regionální centra jako Košice, Užhorod, či Debrecín prostě holt takovou ekonomickou sílu nemají. Koneckonců ani tři čtvrtě milionový Lvov, bývalé hlavní město Haliče není tím, čím býval. Navíc zde vzdálenosti mezi centry prudce narůstají, prostě dál na východ je vše ve větších geografických rozměrech. Situace Bratislavy a západního Slovenska je zcela jiná - těží z blízkosti Vídně a Budapešti. Proto laskavě nesrovnávejte nesrovnatelné. Narozdíl od Slovenska je Morava poměrně přehledným územím, s dobrým komunikačním propojením, kde jsou vzdálenosti mezi významnými centry okolo 60 - 80 km. Morava byla vždy spíše polycentrická, čehož se po roce 1989 zneužívá (vaše demagogická úvaha je toho příkladem). Přesto jsou Brno s Ostravou vůdčími městy, to prostě nelze zpochybnit a je to dobře pro celou Moravu a Slezsko. Pokud budou města jako Brno,Olomouc, Ostrava, Zlín jednou vzájemně kompletně propojena dálniční sítí, což se již skoro naplňuje, psychologicky se blízkost mezi nimi ještě zvýší. Proto si myslím, že na Moravě k takovým ekonomickým nerovnoměrnostem nutně nemusí docházet a to i v případě obnovy Brna jako tradiční moravské metropole. Problém např. Bruntálska a Jesenicka je jiný. To je dědictví odsunu původního, převážně německého obyvatelstva. Kde se dodnes zachovala sídelní kontinuita původních obyvatel, tam bývá obvykle celková situace lidí lepší. A není to jenom o těch penězích. Vcelku, kde ještě fungují jisté tradice a sousedské vztahy, tak tam se krize překonává snáz, než v odcizených regionech. Mimochodem vesnice okolo Brna nejsou tak vybydlené a neútulné jako ty v okolí Prahy. Brno prostě nepůsobí takový nasávací efekt jako Praha a to i přesto, že počet lidí v Brně roste a dnes v něm dohromady žije, pracuje a studuje cca půl miliónu lidí. Mimochodem, že by Ostrava jaksi problémy ve "svém" Slezsku řešila a např. Bruntálsku pomohla, tak to opravdu nevidím. Jesenicko je navíc dost divně napojeno na Olomoucko v protáhlý nudloid a celé to působí dost nesourodě. Inu sociální inženýrství nad mapou. Na Moravě prostě musí vzniknout silná regionální propojenost a spolupráce mezi těmito většími městy. A nestrašit Brnem. Protože Praha, ta nám opravdu nepomůže a rozeštvávání mezi Brnem Olomoucí a Ostravou a Zlínem situaci dále zhoršuje. Ach ano rozeštvávání ovšem vyhovuje těm, co razí ono známé Divide et impera.
Jinak pane Svobodo, když se tak bojíte brnocentrismu, nechtěl byste raději bojovat proti centralismu pražskému? No jó, já vím, ten pražský je sice blbý ale tak jej nějak lidičky trpěme, přece jenom, je to ta naše matička stověžatá, tak snad může být výjimečka ale Brnu jeho emancipaci trpět nebudeme , to už né!! Tak nějak v kostce se u nás uvažuje, že? Tak abyste věděl, nevím proč by Brno mělo být obětním beránkem obnovy Moravy. Jinak si myslím, že jak Ostravě, tak Brnu fakticky v téhle demagogické době asi nezbývá nic jiného než makat sama za sebe než se angažovat pro Moravu. Protože holt se opět bude řvát, že se zase Ostrava či Brno chtějí zviditelnit na úkor jiných. A tak pořád dokola, začarovaný kruh a v Praze z toho ovšem mají plezír. Dědictví gubernátorského myšlení a demokratického centralismu u nás ne a ne vymýtit.
Až se tady jednou na Moravě objeví regionální politik, který nahlas a veřejně řekne - Hej Ostraváci Brňáci, Olomoučáci a Zlíňáci, sice každý máme ten svůj malý pašalík ale jaksi to stejně moc nefunguje, pojďme některé věci dělat společně, třebas dopravní problematiku a nebudeme se ohlížet, co nato partajní sekretariáty v Praze, tak to bude znamenalo skutečný zrod moravské politiky. Jenže až tohle někdo udělá, bude to skutečná osobnost mající odvahu a schopnost nepodléhat či nepodlézat škarohlídské demagogii.
avatar
10 Jak do Štramberka?
02.12.2009, 17:03:54
http://ujm.szm.com...pochod2009.pdf

Například z Brna do Štramberka jezdí vlak s přestupem ve Studénce. Podobně i zpět. Cyklus mezi spoji je 60 minut.


Brno hl.n.............9:02.....Vlak R 735

Studénka..(příjezd)..11:06
Studénka..(odjezd)...11:11....Vlak Os 23136

Štramberk............11:40


Zpáteční spoje v 14:22, 16:19, 18:22...


Více informací o spojích z celé Moravy na http://jizdnirady.idnes.cz .
avatar
9 Prešpurk
Slotron | 02.12.2009, 09:55:41
[3]
Bratislava opravdu nemá se Slovenskem moc společného a neměla ani po nekolik předxozíx století. Do roku 1918 to bylo uherské město, gde věčinu obyvatel tvořili uherští Němci (52%), čásť obyvatel byli Maďaři (31%) a Slovákú tu bylo poskromnu (17%). To by nemoselo až tak vadit, gdyby bylo město obklopené slovenským územím. Enomže ono leží na hranici německého (rakúského), maďarského a slovenského etnického prostoru. Takže před vznikem Československa je naprosto nemožné mluvit o Bratislavě jako o slovenském městě.

Dyž František Ferdinand navrhl vytvořit Spojené státy Velké Rakousko (Vereinigte Staaten von Groß-Österreich) - stát členěný podlevá etnického klíča, měla Bratislava připadnút Německému Rakúsku (Deutsch-Österreich).

Ostatně o historickém xarakteru Bratislavy sa v tom článku píše také:
"dávna tradícia útulného nemecko-maďarsko-židovsko-slovenského mestečka, ktoré malo svoju neopakovateľnú atmosféru. Aj keď 20. storočie narušilo túto kontinuitu, čosi z nej stále prežíva v úzkych uličkách vykosteného historického centra. Inak povedané, prisťahovalci zmenili zovňajšok Bratislavy (a treba priznať, že väčšinou nie k lepšiemu), no súčasne zmenila Bratislava aj ich."

Proč Československo umístilo správní orgány pro Slovensko do Prešpurku je otázka. Možná proto, že to bylo nejvýznamější město, keré v Uhráx získalo. Možná také proto, aby posílilo "československý" živel v tomto německém pohraničním městě (příliv českého úřednictva a dalšíx "čechoslováků").

Mečiar dobře věďél co říká dyž tvrdíl, že Bratislava je "málo slovenská". Měl také v úmyslu přemístit hlavní město do oblasti Banská Bystrica - Zvolen.

Morava je úpně iný případ. Přirozené struktúry sa vyvíjali po staletí. Rozbíjali ix hlavně čexisti (Dačicko v Jihočeském kraji apod.) Naproti tomu Slovensko bylo v historicky nedávnéj době odtržené od Uher a přirozené struktúry sa ešče nevyvinúli. Hlavní město je jeden z příkladú.
avatar
8
jjmasek | Mail | 02.12.2009, 06:57:15
Co se týká projevu, zdá se mně, že od devětašedesátého roku minulého století ležel někde ve skříni, pro tuto akci byl vytažen, oprášen a přednesen. Dá se velice snadno přeložit do krátkého souvětí: "Lidi, chovejte se slušně, pracujte víc, chtějte míň pro sebe, aby zbylo víc pro nás, kteří jsme elitou. A o tom, kdo patří k elitě, rozhodujeme my."
avatar
7 Málem bych zapomněl...
Kenny | 01.12.2009, 21:56:11
avatar
6 ÚSVIT V ČECHÁCH... Z YouTube...
Kenny | 01.12.2009, 21:54:25
Cituji: "Už chápu moravského aktivistu, kterého jsem v ten den potkal ve vlaku, jedoucího s vlajkou na tento projev. Projev je dobrý až na jednu chybu, že brněnští organizátoři připustili tento zavádějící název " V Čechách". Brno není v Čechách ale v Česku. Na Moravě. To není detail. Takže, nejlépe zamést před vlastním prahem a pak moralizovat. Je třeba rozlišovat líbivá slova, která jsou zavádějící od podstaty věci, tím nemyslím jen tento název."

Kabinet Havel v Brně 19.11.2009 "Úsvit v Čechách?"
http://www.youtube.com...cJoCuxE9vE

Komentáře i zde: http://www.youtube.com...8fnN8rB_SA

http://www.usvitvcechach.cz...ektu/
avatar
5
Standa | Mail | WWW | 01.12.2009, 20:41:06
Pane Svobodo my Moravané nebudeme opakovat stejné chyby,jaké udělali Češi! Není nutné soustředit veškeré instituce a moc do jednoho centra! Morava ve své více než 1200 let dlouhé historii neměla nikdy v této otázce problém, protože měla vždy několik přirozených center a ne jen jedno jako Česko! Ale to je problém Českoňů a my ho nemusime řešit!
avatar
4
MiK | Mail | 01.12.2009, 20:39:40
Moravská města se vyvíjela bez potřeb centra. Dějiny se odehrávaly na celé Moravě. Není zapotřebí si přisvojovat zásluhy na úkor druhých. Blíže Ústava Republiky Morava. Hlavní město je Brusel a Praha je pro Moravany zbytečná zajížďka. Na Moravě si umí hospodařit každý sedlák a bez zadlužování.
Nejslovanštější český národ v českém státě s českým prezidentem Klausem. Jeden národ , jedna říše, jeden vůdce!!
avatar
3 Bratislava ako samostatný štát
Gabriel Svoboda | Mail | 01.12.2009, 17:33:53
Jak dlouho bude na Moravě trvat, než se řeči "naše hlavní město nikdy nebylo tak centralistické jako Praha" změní v právě opačnou realitu? Na Slovensku stačilo 16 let.

http://www.aktuality.sk...tny-stat/

Jak zařídíte, aby to na Moravě bylo jinak?
avatar
2
Štramberk - sobota 5. 12. 2009 | 01.12.2009, 10:38:40
avatar
1 bacha na nácky
JAKO | 01.12.2009, 05:40:36
Nechápu proč to náckové dělají,asi proto,že nerozumí slovu Národní,ale nacistický,a jakákoliv národní identita se jim hodí do krámu. Dnes víme,že nacisti vykradají takto celou historii a přivlastňují si různá významná období.Je zajímavé,že jim nevadí prolínání Křesťanství,Římské říše,pohanských germánských a keltských kultů.Přitom historicky je známo,že tyto proudy stály proti sobě. Vytvářejí tak pocit,že vše souvisí s nimi.Pro koho náckové pracují-no pro ty organizace,které by si přály ustavit zpět třetí říši. Proto kulty,historické znaky etnik a říší pro ně nejsou cílem,ale prostředkem k dosažení cíle,tj.MOCI a SÍLY,PŘEVAHY.To bylo vidět i u nácků z 2.sv.války,řada z nich nebyla vůbec rasistická,a navíc mnohý nezajímal ani Main Kampf,zajímalo je jedinné nadřadit se nad druhé,vládnout a rozhodovat o osudu kohokoliv,prostě čistá agrese....
Přidání komentáře